BLOG

Ciągły smutek i zmęczenie – jak z nim walczyć?

Ciągły smutek i zmęczenie – jak z nim walczyć?

Kiedy za oknem pojawia się deszcz, a letnie ciepło powoli zostaje w sferze wspomnień, należy szczególnie zadbać o własne samopoczucie i zdrowie. Smutek i zmęczenie, jakie szczególnie często pojawiają się jesienią, mogą oznaczać poważne schorzenia, z jakich nie zdajemy sobie sprawy. Organizm może dawać znać, że potrzebuje chwili spokoju, odpoczynku. Jednak większość osób winą obarcza jedynie spadek formy po lecie oraz spadek ciśnienia, który jest typowy w okresie jesiennym.

Niedobory witamin oraz minerałów

Ciągłe zmęczenie może być jednym z typowych objawów niedoborów w organizmie. Latem mamy dostęp do wielu sezonowych warzyw i owoców. Są one bombami witaminowymi, które skutecznie dbają o formą naszego organizmu. Nawet nieświadomie, będąc na pikniku ze znajomymi lub zamawiając na wakacjach owocową sałatkę, dostarczamy sobie wielu niezbędnych składników. Dodatkowo latem słońce gości na naszym niebie dłużej niż w inne pory roku. Sprzyja to produkcji witaminy D3, która również ma wpływ na nasze samopoczucie. Rezygnacja z sezonowych produktów jesienią, spowodowana zakończeniem lata, może powodować poważne niedobory w organizmie. Jesienią oraz zimą, powinno się zadbać o odpowiednią suplementację, pod okiem specjalisty. Brak witamin oraz minerałów w diecie, a tym samym ich niedobory, są przyczyną poważnych chorób, których objawem jest ciągłe zmęczenie. Dlatego kiedy utrzymuje się ono dłużej niż kilka dni i nie ustępuje po weekendzie spędzonym na odpoczynku, warto zadbać o wykonanie kompletu badań z krwi. Pozwoli on wstępnie ocenić przyczynę takiego stanu.

Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne

Kolejnym ważnym aspektem, który sprzyja naszemu zdrowiu, jest duża ilość ruchu, jaką wykonujemy latem. Wyjście na spacer czy rowery jest dużo łatwiejsze, a zarazem przyjemniejsze, kiedy na zewnątrz jest przyjemnie ciepło. Ruch zwiększa dopływ krwi do mózgu, co sprzyja jego odpowiedniemu funkcjonowaniu. Wspiera również kości oraz stawy, które zostają wzmacniane praz otrzymują solidne podparcie w mocnych mięśniach. Aktywność fizyczna, wykonywana już trzy razy w ciągu tygodnia ma zbawienny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Wyrzut hormonów jemu towarzyszący, podnosi poziom szczęścia, a satysfakcja z wykonanego treningu dba o poczucie własnej wartości. Odpowiednio dotleniony mózg pracuje lepiej, dzięki czemu człowiek jest mniej zmęczony codziennymi obowiązkami. Wysiłek wpływa również na równowagę psychiczną. Podczas wykonywanych ćwiczeń, łatwiej nabrać dystansu do trudnych sytuacji oraz spojrzeć na nie z szerszej perspektywy. Dlatego w przypadku ciągłego smutku, specjaliści polecają ruch. Może to być nawet spacer lub krótki trening. Wesprze to osobę zmagającą się z problemami w walce z nimi. Zbuduje również jej siłę psychiczną poprzez walkę z ograniczeniami własnego ciała.

Sport zmniejsza poczucie zmęczenia - Centrum Terapii ForREST

Ciągły smutek jako objaw choroby

Ciągły spadek nastroju, utrzymujący się dłużej niż dwa tygodnie jest jednym z objawów depresji. Jest to choroba psychiczna, która wynika z niskiej samooceny, braku poczucia kontroli nad życiem oraz sytuacją lub czynników zewnętrznych, które wpłynęły na chorą osobę. W momencie, kiedy smutek i zmęczenie trzymuje się od dłuższego czasu, warto udać się do specjalisty, który, po rozmowie, oceni sytuację oraz zaproponuje możliwe rozwiązania. Psychoterapia w leczeniu ciągłego smutku i zmęczenia jest bardzo pomocna. Pozwala poznać mechanizmy, jakie są przyczyną takiego stanu rzeczy. Pomaga również przepracować metody radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami oraz daje narzędzia, które zwalczą smutek i zmęczenie. Sprawdź ofertę leczenia w Centrum Terapii Krajna.

Wartościowy odpoczynek

Obecnie na świecie panuje trend na bycie zapracowanym i w biegu. Osoby, które osiągnęły sukces oraz wspinają się po szczeblach kariery, podają ciężką pracę jako główny element składający się na osiągnięcie celu. W wyniku tego trendu okazuje się, że wiele osób nie potrafi odpoczywać. Odpoczynek jest uważany za marnowanie czasu oraz brak produktywności. Społeczeństwo wymaga, aby nawet odpoczywając, znane osoby pokazywały jedynie wartościowe książki, ciekawe miejsca oraz warsztaty, które rozwijają umiejętności potrzebne w pracy. Okazuje się jednak, że aby osiągnąć sukces, należy nauczyć się odpoczywać. Ciągłe zmęczenie, pojawiające się nawet po kilku wolnych dniach są oznaką, że nie potrafimy tego. Wartościowy odpoczynek to taki, kiedy pozwalamy sobie na robienie tylko tych rzeczy, które są dla nas przyjemne. Nie musza być one wartościowe ani rozwijające. Dla wielu osób jest to czytanie książek, oglądanie filmów lub długa kąpiel. Nie każda książka, którą czytamy, musi nieść za sobą naukę. Ani nie każdy pobyt w wannie musi oznaczać odpisywanie na służbowe wiadomości. Szacuje się, że osoba, która w ciągu dnia odpoczywa godzinę, pozwalając myślom swobodnie płynąć jest bardziej wypoczęta niż ta, która odpoczywając kilka godzin, myśli ciągle o pracy i obowiązkach, jakie ją czekają.

Dlatego w wolnych chwilach, należy wyłączyć kanały komunikacji z osobami z pracy oraz bodźce, które zmuszają nas do produktywności. Aby osiągnąć sukces, który jest naszym celem, musimy być wypoczęci. Zmęczony mózg działa dużo wolniej niż wypoczęty.

Odwiedź Fanpage Centrum Terapii Krajna!

SZYBKI KONTAKT

Jeszcze nie jest za późno...

Nigdy nie jest za późno, żeby zadbać o siebie lub o swoich bliskich.
Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy jak najszybciej

  • kom. 531 432 011 - preferowany kontakt
  • tel. 52 389 41 00
  • info@centrumkrajna.pl

O Nas

Naszą misją jest pomóc Ci w walce z nałogiem. Nie wahaj się, skontaktuj się z nami.

Kontakt

Centrum Terapii KRAJNA
ul Wojska Polskiego 10
89-400 Sępólno Krajeńskie
tel. 531 432 011
e - mail: info@centrumkrajna.pl

Ośrodek KRAJNA

ul. Leśna 1
89-400 Sępólno Krajeńskie
tel. 52 389 41 00